неділю, 4 травня 2014 р.

Banished: Нетиповий симулятор виживання

Banished - гра про виживання поселення вигнанців. Приємна і гарна, але безцільна.



Banished вражає тим, що її зробила одна людина. Ентузіаст іменує свою студію Shining Rock Software. Якби у цій студії сиділа ціла команда, гра напевно була би кращою за серію Anno та і взагалі за 90% містобудівних симуляторів. На жаль, за якісно зробленою механікою та хорошою графікою особисто я не знайшов самої гри.


Дехто каже, що Banished - складна. Це не так. Просто тут від вас вимагатиметься більше уваги до дрібниць, а ваше містечко розвиватиметься повільніше, ніж у решті подібних ігор.

Ви починаєте з декількома сім'ями вигнанців, які можуть виконувати різну роботу за вашою вказівкою. Завдання №1 - підготуватися до першої зими: збудувати житло, здобути харчі, нарубати дрова. Другий і декілька подальших років потребуватимуть великої кількості мікроменеджменту - працівників мало, роботи багато, і поки поля не потребують догляду, доречно фермерів перекваліфіковувати у дроворубів, а збирачів, мисливців та рибалок доведеться знімати з роботи для спорудження будинків. Згодом ви збудуєте торговельний пост, який уможливить "колекціонування" різного насіння та тварин для вашого селища (так, вівці на фермах не беруться із повітря).

Поки виконується робота, у вас є змога поспостерігати за оленями у лісі з їхніми милими оленятами. В цілому, графіка в Banished проста і водночас гарна. Вас радуватимуть акуратні дерева, дим із димарів, торговець, що веслує.

Ваші підопічні вас теж радуватимуть - на відміну від, скажімо, Тропіко, вони рідко туплять із будівництвом і обирають здебільшого логічні шляхи переміщення.


Але ось пройшло 15 ігрових років (два нетривалі вечори) і я в своєму селищі збудував усі можливі у грі будівлі. "Дерево розвитку" тут украй невелике. Спорудження церкви і міської управи для близько 50-ти поселенців здається розкішшю, але для мене це не було проблемою. Я також спромігся збудувати шахту, в якій насправді не мав потреби, а їжі в поселенні було вдосталь для ще одного такого самого чи трошки більшого поселення.

Сенсу в школі я не побачив ніякого - освічені працівники від неосвічених, якщо і відрізняються, це дуже не очевидно. Окрім того, дуже бракує боротьби із якимись загрозами - хоч варварами, хоч розбійниками, хоч якимись сусідніми жадібними князівствами.

Якщо в останньому Sim City людям було тісно у "скляних коробках" малесеньких ігрових карт, в Banished все з точністю до навпаки - я просто не розумію, що можна робити на настільки великій карті з таким скромним набором споруд.


Але головна проблема Banished - відсутність кампанії і взагалі будь-якої цілі, окрім виживання вашого поселення. Підбір складніших умов на початку "пісочниці" може трошки відтермінувати стан фактичної перемоги, але дуже скоро гра з цікавим початком перетворюється на "акваріум", який з часом потребуватиме все меншої вашої уваги.

Насправді, автора гри хочеться підтримати, бо він, щонайменше, хороший майстер. Але хвалити цю гру просто важко через враження, що це ще не вся гра. Можливо, Shining Rock за деякий час випустить повніший Banished.

Дмитро Прокопчук

2 коментарі:

  1. От. Я коли дізнався що нічого типу кампанії в грі немає, лише пісочниця, навіть пробувати не став. Хочеться чогось типу старого Цезаря/Фараона, з місіями і завданнями.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Загалом, я очікував тут чогось більш подібного до Тропіко, ніж до Цезаря. І справді, логіка будівництва місцями дуже "тропічна". Але у Тропіко був оригінальний гумор і купа різноманітних завдань, які тут гравець хіба що може сам придумати.

      Видалити